5 étel, amely leszámol az ízületi gyulladással

A gyulladás nagyon kellemetlen lehet, akárhol is bukkan fel a szervezetünkben. Az ízületi gyulladás esetén nem csak a fájdalommal és a gyulladással kell számolnunk, hanem az ízületek merevségével is. Ez nagyban megnehezíti a reggeli felkelést, pontosabban az első lépéseket. A táplálkozásnak ereje van. Nagyon sok olyan diéta, étrend létezik, amely csökkentheti egyes betegségek tüneteit és a betegségek okozta fájdalmat és gyulladást is enyhítik és csökkentik. Az ízületi gyulladással járó kellemetlen tüneteket is csillapíthatja egy-egy táplálék. A cikkben most 5 ilyen táplálékot mutatunk be.
5 étel, amely leszámol az ízületi gyulladással

1. Az omega-3 zsírsav és a gyulladáscsökkentés

Az omega - 3 zsírsavak csökkentik a gyulladást, ezért is érdemes rendszeresen halat enni, hiszen mindenféle hal, gazdag forrása az omega-3 zsírsavaknak. Sajnos, hazánkban csak kevés hal fogy éves szinten, pedig táplálkozási szakértők szerint is, hetente legalább egy alkalommal lenne szükséges halat fogyasztani.

2. A növényi olajok is hasznosak lehetnek

Növényi olajok közül, nagyon hasznos lehet a szervezet számára az olívaolaj, hiszen nem csak a szív-és érrendszer, hanem az ízületek egészségét is biztosítja. Hatása olyan, mint a nem szteroid gyulladáscsökkentő gyógyszereknek és még mellékhatásokkal sem kell számolnunk, akkor sem, ha rendszeresen fogyasztjuk azokat.

3. A cseresznye antociánjai

A cseresznyében található antociánok is remek gyulladáscsökkentők. Természetesen, nem csak a cseresznye, hanem sok más gyümölcs is tartalmazza ezt a hasznos gyulladáscsökkentő anyagot, mint például a szeder, az áfonya, az eper és a málna is.

4. Ki ne szeretné a banánt?

A banán nagyon sok olyan értékes tápanyagot tartalmaz, amely nagyon hasznos lehet akkor, ha valaki ízületi gyulladásban szenved. A banán gazdag folátban, B6-vitaminban és C-vitaminban, amely vitaminoknak nagy szerepe van az ízületi gyulladás tüneteinek csökkentésében.

5. Miért együnk brokkolit?

A brokkoli nem csak C-vitamint tartalmaz, amely köztudottan csökkenti a gyulladást, hanem szulforafán nevű vegyületben is gazdag. A kutatások azt igazolják, hogy a szulforafán segíthet az ízületi gyulladás progressziójának a csökkentésében. A brokkoli emellett kalciumban is gazdag, amely a csontok egészségének egyik alapköve. Az egészséges ízületekhez, egészséges csontok is szükségesek.

Kapcsolódó cikkek

Cseresznyepálinka baráti beszélgetésekhez

Cseresznyepálinka baráti beszélgetésekhez

A pálinka nem hagyományokkal, nagy múlttal rendelkezik hazánkban. A magyar ember szeret pálinkát fogyasztani, legyen szó disznóvágásról, lakodalomról, de a baráti beszélgetések sem múlhatnak el egy-egy kupica pálinka nélkül.

Az Édesburgonya Tápanyagtartalma és Egészségügyi Előnyei

Az Édesburgonya Tápanyagtartalma és Egészségügyi Előnyei

Az édesburgonya, vagy más néven batáta, a zöldségek királynője lehet az egészséges táplálkozás világában.

Miből áll és hogyan épül fel egy éttermi konyha?

Miből áll és hogyan épül fel egy éttermi konyha?

Érdekel, hogy miből áll és hogyan épül fel egy éttermi konyha? Akkor kattints cikkünkre és tudj meg mindent erről a témáról!