Dohányzás leszokás 6 egyszerű módszerrel

A dohányzás az egyik legkárosabb szenvedély. Évente milliók halnak meg a dohányzás okozta betegségekben. Első helyen áll a szívbetegség, aztán a rákos megbetegedések következnek. A dohányzás többek között oka lehet a száj-, a garat-, a gége-, a hasnyálmirigy-, a tüdő-, a mell - és a prosztatarák kialakulásának. Rendkívül sok káros anyagot tartalmaz. Olyan anyagokat, amelyek negatívan hatnak az érrendszer, az agy, a szív, a légzés működésére.
Dohányzás leszokás 6 egyszerű módszerrel

Mindegy mikor tesszük le a cigarettát, csak döntsünk minél hamarabb, hiszen ma már bizonyított tény, hogy akkor is helyreállhat egyes szervünk egészsége, ha idősebb korunkban szabadulunk meg ettől a káros szenvedélytől. A dohányzás nem csak káros, de tönkreteszi a bőrt, azaz ráncossá, élettelenné és szürkévé teszi azt. Roncsolja az ínyt és a fogakat. Nem beszélve arról, hogy a hajhullásért is felelőssé tehető és nagyon kellemetlen a szaga. A dohányos emberről már messziről érezni, hogy füstöl. Akkor is, ha rágózik, ha parfümmel fújja be magát. Ezzel nem javít, sőt, csak tovább ront a helyzeten. Mutatunk 6 módszert, amelyek segíthetnek a leszokásban.

1. Erős elhatározás valaki kedvéért

Azt szokták mondani, hogy mindig elsősorban saját magunk miatt fogyjunk le, vagy hagyjuk abba a dohányzást. Azonban nagyon sok ember más miatt vált meg ettől a káros szokásától, hiszen nagyon nagy motiváló erő lehet egy új szerelem, a gyermekünk megszületése. Sok ember számára nagyon nagy motivációs erővel bír az a személy, aki közel áll a szívéhez és ő kéri, hogy szokjon le a dohányzásról, mert nem szeretné emiatt idő előtt elveszíteni.

2. Kortyolgass gyógyteát

A dohányzásról való leszokás feszültté és idegessé tehet, így érdemes már a leszokás előtt alaposan felkészülni és egy-egy csésze gyógyteát kortyolgatni. Ez lehet citromfű, levendula, vagy az erősebb hatású orbáncfű, de vannak olyan teák is, amelyek kifejezetten a leszokás miatt kialakult elvonási tüneteket csillapítják.

3. Változtasd meg a napi rutinodat

Ha reggel cigarettával és kávéval kezdted eddig a napot, akkor először szokj rá a zöld teára, vagy más gyógynövényes teára. Először csak ízlelgesd, szokj hozzá és mellette még cigarettázz néhány napig. Néhány nap után azt veszed majd észre, hogy a cigaretta nem is esik jól a gyógytea mellé, így egyre kevesebbet fogsz dohányozni, majd végleg sikerülni fog abbahagyni.

4. Fogyassz fahéjas dióféléket

A diófélék segítenek elterelni a figyelmet a cigarettáról, a fahéj pedig csökkentheti a cigaretta iránti vágyat.

5. A pozitív és a negatív dolgok felsorolása

Egy papírlapot ossz ketté, majd az egyik oldalára írd le, hogy miért szeretsz dohányozni. A papír másik részére pedig minden negatív dolgot jegyezz le, ami a dohányzással kapcsolatos. Majd meglátod, hogy a negatív dolgok lesznek túlsúlyban és így sokkal könnyebb lesz ettől a káros szenvedélytől megszabadulni.

6. Igyál vizet

Sok embernek beválik a leszokás időszakában, ha egy nagy pohár vizet fogyaszt el, amikor rá akar gyújtani. Sokan a citromleves vízre esküsznek. Próbáld ki te is!

Kapcsolódó cikkek

A meditáció elsajátításának 3 legfontosabb előnye

A meditáció elsajátításának 3 legfontosabb előnye

A meditáció tanulásának számos előnye van.

4 dolog, amiről ideje eldönteni 30 éves korod után

4 dolog, amiről ideje eldönteni 30 éves korod után

Minden férfinak, legalább 30 éves kora után el kell döntenie, hogy mihez szeretne kezdeni, mit is akar pontosan az életével kezdeni. Mutatunk négy dolgot, hogy miben kell határoznod, ha már betöltötted a harmincadik életévedet.

5 étel, amely leszámol az ízületi gyulladással

5 étel, amely leszámol az ízületi gyulladással

Az ízületi gyulladás nem csak fájdalmat okoz, hanem az ízületek merevvé válnak, ami megnehezíti a mozgást. A cikkben 5 olyan étel kerül felsorolásra, amelyek nagyon hatékonyak az ízületi gyulladás csökkentésében.