A legnépszerűbb szauna típusok

A szaunázás a fizikoterápia egyik legrégebbi, több ezer éves múltra visszatekintő formája.
A legnépszerűbb szauna típusok

Valójában a szaunákat már jóval a fotonok és az elektromosság feltalálása előtt is használták. A hőterhelés egészségügyi előnyeit nem lehet tagadni, különösen, ha az erőnléti edzést és az állóképességet szeretné javítani. Azonban kevés szilárd bizonyíték van arra, hogy a forróbb szaunák jobbak. A szaunáknak két fő típusa van: a nedves szaunák és a száraz szaunák.

Az infraszaunák az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak. Bár sokan még mindig nem ismerik az infraszaunákat, azok a fűtési módszereikben különböznek egymástól. A keletkező hőt nem a helyiségben lévő fűtőelem állítja elő, hanem közvetlenül a testre irányítják. Ezeknek a szaunáknak az eredményei a hagyományos gőzszaunákhoz hasonlóak, de a párás levegő nélkül. És mivel mindkét típus elősegíti a bőrsejtek regenerálódását és revitalizációját, sokak számára gyakran ezek a legkényelmesebb választás.

Az infraszaunák nem hagyományos finn szaunák, de ugyanúgy működnek. Fakályhát használnak a hő és a páratartalom hozzáadásához, de nincs szükségük vízre a fűtéshez. Ehelyett inkább izzasztókunyhóban való használatra alkalmasak, ahol a vizet forró kövekre öntik, hogy segítsenek felmelegíteni az izzasztókunyhót. Több gyártó is gyárt ilyen szaunákat, és kedvezményes áron kínálja őket. A szaunák növekvő népszerűségével pedig egyre több ember élvezheti a finn szauna előnyeit.

Az egyszemélyes szaunákat egy személy számára tervezték. Otthon is felszerelhetők, és különösen kényelmesek azok számára, akiknek nincs elég helyük egy teljes szauna felszereléséhez. Ezek a modellek elhelyezhetők egy szekrényben vagy kisebb helyiségben, ami sok felhasználó számára nagyon kényelmessé teszi őket. De azok számára, akik a saját otthonuk magányában szeretnének szaunázni, számos más lehetőség is létezik. Csak ne felejtse el kiválasztani azt, amelyik a legjobban megfelel az igényeinek!

Egy másik gyakori szaunatípus a fatüzelésű szauna. Ez a szauna áll a legközelebb a hagyományos finn szaunákhoz. Egyszerű, természetes élményt nyújt. A fatüzelésű kályha egyenletesen és hatékonyan fűti a helyiséget. A fatüzelésű kályhák magas hőmérsékletet is lehetővé tesznek. Egyszerűsége ellenére a fatüzelésű szaunák fát igényelnek, és kereskedelmi forgalomban is kaphatók. A fatüzelésű szaunák nagyon hatékonyak és gondtalanok, és számos cég gyártja őket.

A hő mellett a szauna hihetetlenül hatékonyan javítja a vérkeringést. Egy tipikus 1,5 láb magas nő BMR-je 1492 kalória, ami azt jelenti, hogy egy harminc perces szaunázással 31-40 kalóriát tud elégetni. Bár ez nem sok ahhoz képest, amit egy hagyományos testmozgás során veszítene, a szaunázás előnyei megérik. Bár a szaunázás javíthatja az egészségét, vannak olyan kockázatok, amelyek árthatnak Önnek. Ha nem mozog rendszeresen, vagy az ajánlottnál hosszabb ideig használja a szaunát, akkor a végén kiszáradhat.

Fizikai kockázatai ellenére a szauna használata általában biztonságos és népszerű terápia. Valójában sok embernek vannak olyan fizikai betegségei, amelyeknek jót tesz a rendszeres szaunázás. A rendszeres szaunázás egy félmaratonhoz vagy egy közepes intenzitású edzéshez hasonlítható. A szaunázással kapcsolatban azonban vannak mítoszok és tévhitek. Például a magas vérnyomásban szenvedőknek a szaunázás előtt konzultálniuk kell orvosukkal. Egyesek azt hiszik, hogy a szaunázás csökkenti a vérnyomást, de ez nem így van. Ezenkívül a szívbetegségben szenvedőknek is kerülniük kell a szaunázást, amikor terhesek.

Kapcsolódó cikkek

Hogyan tartsa tisztán a kertjét

Hogyan tartsa tisztán a kertjét

A kert fenntartásának egyik legfontosabb lépése a metszés.

Mi az infravörös fűtés?

Mi az infravörös fűtés?

Körüljárjuk, mit takar a legkorszerűbb fűtési módszer.